Spor yerine eSpor
Norveç’te Garnes adlı orta öğrenim okulunda beden eğitimi dersi yerine seçmeli olarak oyun “dersi” sunulmaya başlanacak. Önümüzdeki 2016-17 döneminde “eSports” adıyla verilecek ders şimdilik 30 öğrenci için pilot olacak. Üç yıl sürecek eğitimde öğrenci, haftada 5 saatini eSports’a ayıracak. Mekanik, strateji, takdik, takım çalışması, işbirliği, motivasyon gibi konuları da öğrenecekler.
Beden eğitimi yerine eSports, öğrencilerin hareketsiz bir şekilde ekran karşısında çakılıp kalmasını önleyecek. eSports yarışmaları için gereken dayanıklılık ve gücün kazanılması için oyun gençliğinin “hareketli” olması öngörülüyor. Daha hızlı reaksiyon zamanı, refleks geliştirme, genel vücut kıvraklığı, doğru beslenme gibi konularda eğitilecekler.
Okulda eSports dersi için öğrenciler, Starcraft II veya Counter-Strike: Global Offensive veya Dota 2 veya League of Legends arasından iki tanesini seçecek. Okul, en popüler oyunları buna göre belirleyecek.
Komşu İsveç’te de üç okulda eSports başlayacak.
Deloitte, eSports hakkındaki “Sandığınızdan büyük ama küçük” başlıklı araştırmasında, 2015’te 400 milyon USD gelir sağlandığını, bu yıl ise 500 milyon USD beklendiğini hesapladı. Bir önemli eSports olayına 40 bin kişi katılabiliyor, ama internetten izleme sayısı 150 milyonu bulabiliyor. SuperData adlı bir başka araştırma kurumu ise 2016’da 1 milyar USD üzeri gelir bekliyor.
Gitgide küreselleşen eSports, elbette hacker’lerin de ilgisini çekecekti. Battlefy adlı siteden 89,270 kullanıcının verileri çalındı. Eposta adresleri, şifreleri internette yayınlandı.