Yapay zekâ için yeni yöntem
Xerox, yapay zekâ uygulamalarını (AI), çok maliyetli gerçek ortamlar yerine video oyunlar içinde test edilip geliştirilmesini sağlayacak yeni bir teknolojik yaklaşım geliştirdi. Xerox’un Fransa Grenoble Ar-Ge merkezinde görevli bilim insanı Adrien Gaidon ve ekibi, yapay zekâ algoritmalarının video oyunları içinde geliştirilmesi ve test edilmesini sağlayacak bir çalışma yürütüyor. Adrien Gaidon, video oyunlarının gerçekliğinin giderek artmasından yola çıkarak, yapay zekâ yazılımlarının da video oyunlarının içinde test edilebileceğini düşünüyor.
Hâlihazırda yapay zeka yazılımları gerçek yaşam koşullarında test ediliyor. Yapay zekâ teknolojilerinin gerçek hayatta test edilmesi, büyük maliyetler ve zaman kaybı yaratıyor. Xerox’tan Adrien Gaidon ve ekibi, oyun geliştirme platformu Unity üzerinde bir araba oyunu tasarlayarak, bir otomobilin yol üzerindeki araçları ve park alanlarını tespit etmesini, araçların hangi alanlara park edebileceğini öngörmesini sağlamayı başardı. Oyun ortamına bir şehrin sokak, cadde görüntülerini, yollarda karşılaşılan tüm nesnelerin farklı ışık ve hava koşullarındaki görüntülerini bire bir 3D olarak sanal ortama taramayı başaran Xerox ekibi, araçların farklı senaryolarda doğru tepkiler vermesini sağladı.
Xerox araştırma ekibi çalışmaları kapsamında, gerçek dünyanın sanal ortamda bire bir yaratılması amacıyla, 3D görüntüyü bir lazer tarayıcıyla sanal ortama aktarmayı başaran bir yol da keşfetti. Böylelikle, gerçek hayattaki tüm nesnelerin ve görünümlerin sanal ortamda da bire bir yaratılması sağlanmış oldu. Xerox’un yapay zekâ algoritmalarını sanal ortamda test etmeyi başaran yaklaşımı, uygulama geliştiricilere, çok büyük yatırımlar yapmadan, çok zaman harcamadan, sanal ortamda daha kolay bir şekilde yapay zekâ yazılımları geliştirebilmelerinin yolunu açıyor. Gerçek yaşamı aynı görsellikle sanal ortama birebir aktaran 3D tarama yaklaşımı, yapay zekâ (AI) teknolojilerinin çok farklı alanlarda çok daha hızlı geliştirilmesine ön ayak olacak.