BTvizyon Eskişehir öncesi MobGe Kurucusu Özgür Taşkın sorularımızı yanıtladı
BTvizyon Eskişehir etkinliği öncesi konuşmacılar arasında yer alan MobGe Kurucu Özgür Taşkın ile BTvizyon hakkında konuştuk.
BTvizyon Eskişehir etkinliğinde konuklat ile neler paylaşacaksınız?
MobGe’nin ilk geliştirdiği oyunun girişimcilik hikayesi ile oyun sektörüne nasıl adım attığımız ve verdiğimiz kararları neden ve nasıl verdiğimizi paylaşacağım. Oddmar’ın geliştirilmesinde atılan adımlar, alınan destekler ve desteklerin kullanılması yanı sıra yabancı ortaklık ile geliştirilen Oddmar’ın, yatırım bulma hikayesini de konuklarla paylaşacağım.
MobGE olarak geliştirdiğiniz mobil oyun Apple Tasarım Ödülü ile taçlandırıldı. Türkiye’de MobGE ölçeğindeki yazılım firmaları ve bireysel geliştiriciler için tavsiyeleriniz nelerdir? Global pazarda sizi başarıya götüren ne oldu?
Ekibi kurduktan sonra ilk hedefimiz global pazardaki gücümüzün yeteceği oyun marketine giriş yapabileceğimiz en optimal projeyi seçmek oldu. Ekibin güçlü ve zayıf yanlarını bilerek projeyi seçtik. Apple Tasarım Ödülünü almak istiyorduk ve bunun doğrultusunda çalıştık.
Ayrıca, işini en iyisi ile yapan insanlar ile çalışmak bizi bu hedefe daha emin adımlarla ilerletti. Yatırımcının daha önce Apple Tasarım Ödülünü almış bir ekibe sahip olması, müziklerin Viking temasına en uygun çalışan kişi tarafından bestelenmiş olması gibi pek çok neden bunların başında geliyor.
Oddmar’ı geliştirirken her zaman global düşündük, oyunun hikayesi Amerikalı bir hikaye yazarı tarafından yazıldı. New York merkezli PR şirketi ile global oyun yazarlarına ulaştık.
Bunlardan ayrı olarak en önemlisi, yaptığımız işe inandık ve dört yıl süre boyunca sabrettik. Tüm bu süreçler bizi globalde başarıya ulaştırdı.