Cerebrum Tech, oyun sektörüne giriş yaptı
Akıllı şehirler, yapay zeka, web3 ve IoT alanlarında Türkiye merkezli olarak dünyanın birçok ülkesinde faaliyet gösteren girişimcilik stüdyosu Cerebrum Tech oyun sektörüne ilk adımını attı. Geliştirdiği 3 mobil oyunla sektöre giriş yapan Cerebrum Tech Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Erdem Erkul, “İlk etapta hybrid casual tipi, oynanışı basit ve minimalist 3 oyunu tüm mobil platformlarda erişime açtık. Hybrid casual oyun kategorisi, casual türüne göre geliştirme süreci daha kısa, hyper-casual türüne göre ise kullanıcıların daha uzun süre oynayabileceği bir oyun kategorisi. Son yıllarda popülerleşen bu kategoride hem oyunların karlılığı hem de rekabet oldukça yüksek. PsyStorm Games adını verdiğimiz mobil oyun geliştirme ekibimizi önümüzdeki süreçte hızla genişleterek bu alandaki yatırımlarımızı artırmayı hedefliyoruz. Mobil oyun kategorisi girişim ekosistemimizin önemli alanlarından biri olacak” dedi.
Cerebrum Tech tarafından kullanıma açılan “Core Quest” ve “Galactic Rush” adlı mobil oyunlar uzay temalı koşu ve kaçış tipi oyunlar. Core-Quest’te bir astronot, atmosferden yer altında magma seviyesine kadar inen kulvarda silahlı uzaylılardan aşağı doğru düşerek kaçmaya çalışıyor. Galactic Rush ise koşarak engellerin geçildiği ve puan topladığınız bir kurguya sahip. Yine kolay oynanan ve RPG tarzına yakın “Thief Adventure” adlı oyunda ise her bölümde değişen odalarda saklı anahtarı bulup silahlı düşmanların koruduğu kapıdan geçmek için mücadele veriliyor.
Teknoloji girişimciliği ekosisteminin güçlenmesi için yeni yöntem ve yaklaşımlara ihtiyaç olduğunun altını çizen Dr. Erdem Erkul, start-up’ların ve girişimcilerin potansiyellerini daha iyi yansıtma şansı buldukları Venture Studio/Girişimcilik Stüdyosu modeliyle gerek Türkiye’de gerek yurt dışında yenilikçi fikirleri bulup desteklemeye çalıştıklarını da söyledi. Dr. Erkul, “Rekabetin her geçen gün daha da sertleştiği teknoloji sektöründe yaratıcı fikirlere sahip ekiplerimize, ekosistemimizdeki uzmanlarımız ve iş deneyimimizle, yazılım geliştirmeden tasarıma, satış stratejisinden büyüme modellemesine kadar her türlü desteği vererek hızlı ve sağlıklı gelişmelerini sağlıyoruz. Vizyonumuza ortak olacak doğru ekiplerle büyümemizi sürdürüyoruz. Mobil oyun sektörüne adım atmak için kurduğumuz ekibimiz de oldukça genç, umut vadeden ve dinamik bir ekip” diye konuştu.
Üretici yapay zeka ile desteklenen oyun geliştirme süreçlerinin oyun dünyasında yeni bir dönem başlatarak özellikle senaryo, diyaloglar, konsept tasarımlar, animasyonlar ve müzikler olmak üzere pek çok konuda hızlı ve kaliteli sonuçlar ortaya çıkaracağına inanılıyor. Cerebrum Tech İnovasyondan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mustafa Furkan Örs, “Yapay zeka bugüne kadar oyun dünyasında özellikle oyunculara daha gerçekçi ve insansı deneyimler sunmak için oynanış mekaniklerinde etkin bir biçimde kullanılmaktaydı. İçinde bulunduğumuz dönemde yapay zekanın tasarım, programlama ve içerik üretme gibi yüksek yaratıcılık gerektiren alanlarda kullanımı ile oyun geliştiriciler bir ayda alabildikleri yolu bir haftada alabilir hale geldiler. Biz de oyun geliştirme süreçlerimizde üretici yapay zeka uygulamalarından sonuna kadar faydalanıyoruz” dedi.