Hedef: Türkiye’nin oyun geliştirme ekosistemine kolektif kazanç sağlanması
23-30 Ocak tarihinde düzenlenen ‘OG’22 DIGIAGE Kış Kampı’na 32 ilden 20 takımdaki toplam 165 girişimci katılım sağladı. ‘DIGIAGE Oyun Kampı’ ile oyun geliştirici, yazılımcı ve tasarımcılar tek çatı altında toplanıyor.
Bilişim Vadisi DIGIAGE, Dijital Animasyon ve Oyun Merkezi’nin oyun geliştirmek isteyen tüm girişimciler için düzenlediği kamplara yoğun ilgi sürüyor. 1500 başvuru arasından seçilen 165 girişimcinin katıldığı ‘OG’22 DIGIAGE Kış Kampı’nda, organizasyon ve mentor ekiplerle birlikte 200’den fazla kişi yer aldı. Fiziki katılımın yanı sıra yaklaşık 900’den fazla çevrim içi katılımın da olduğu kampta, Türkiye’nin ulusal ve küresel arenada oyun geliştirme ekosistemine kolektif kazanç sağlanması hedeflendi. Kamp, 30 Ocak tarihinde, üretilen dijital oyunların yatırımcı ve destekçilerin beğenisine sunulmasıyla tamamlandı. Takımlar; eğitimlerin ve mentörlerin desteğiyle hem kendilerini hem de oyunlarını geliştirdiler, sunumlarını yapıp yatırımcılarla görüşme fırsatı yakaladılar. Takımların; yatırım ve çeşitli desteklerden faydalanması, stüdyo olma sürecini hızlandırması bekleniyor.
Ticarileşme için kamu-özel sektör desteklerinden faydalanılmasına zemin sağlanıyor
Oyun geliştirme ekosistemi içerisinde yapbozun bütün parçalarını bir araya getiren Bilişim Vadisi, düzenlediği DIGIAGE Oyun Kampı ile oyun geliştirici, yazılımcı ve tasarımcıları tek çatı altında topluyor. Dijital platformlar yardımıyla kampa yurt dışından katılan akademisyenler ve sektörün önemli temsilcilerinden destek alma şansına sahip olan oyun geliştiriciler, hiçbir tema kısıtlaması olmadan, takım olarak daha önceden geliştirmeye başladıkları oyunları da ilgilisine sunabiliyor. Bilişim Vadisi DIGIAGE Direktörü Emre Yıldız, kampta insan kaynağı, yatırım süreçleri ile ticarileşme ve pazarlama alanlarına yöneldiklerinin altını çizerek “Merkezimiz, düzenlediği bu tür etkinliklerle sektörün geleceği için yol haritası oluşturulmasına yardımcı oluyor. Ekosistem için eğitim, takım oluşturma, yatırım yapma ve oyunların ticarileştirilmesi için kamu-özel sektörün desteklerinin maksimum düzeyde faydalanılmasına zemin sağlıyor” açıklamasını yaptı. Bu alanda kolay ulaşılabilir eğitime büyük önem verdiklerini vurgulayan Yıldız, “Oyun Start-Up Muhasebesi, Oyun Start-Up Hukuku, Oyun Start-Up Teşvikleri ile birlikte finansmana erişim başlıca odaklarımız. Bunların dışında Bilişim Vadisi içerisinde oluşturduğumuz Kuluçka Merkezi’nde hem ofis imkanı hem de bilgisayar laboratuvarlarımız ile teknolojiye erişim problemini de ortadan kaldırmayı hedefliyoruz” dedi. Yıldız, Bilişim Vadisi Girişim Sermayesi Yatırım Fonu’nun oyun girişimcilerine de yatırım yapacağını kaydederek “Türkiye’deki tüm oyun geliştiricileri için çağrı yapmış oluyoruz. Oyununu geliştirmiş, geliri olan ve küreselleşme potansiyeline sahip tüm oyun ve mobil uygulama firmalarımıza da çağrı yapmış olduk. Burası Türkiye’nin Bilişim Vadisi, herkes için bir imkan ve olanak var” değerlendirmesinde bulundu.
DIGIAGE ile ekosistem yeni aktörler kazandı
Bilişim Vadisi, dünyada hızla büyüyen dijital oyun alanında Türkiye’nin doğru konumlanması, bu alanda gelişim gösteren gençlerin devlet iradesinde bir muhatap bulabilmesi, sektörün ihtiyaçlarına uygun gelişim süreçlerinin belirlenmesi, yüz milyarlarca dolar değerine ulaşan ve her geçen gün büyüyen oyun ekonomisinden Türkiye’nin hak ettiği payı alabilmesi için 2019 yılından bu yana oyun geliştirme kampları düzenliyor. Oyunla Gelecek organizasyonunda Dijital Türk Oyunları Platformu DiTOP ile birlikte gerçekleştirilen kamplarda Türkiye için birçok ilke imza atıldı. Sinema, animasyon ve oyun sektörlerini bir araya getiren kamplarda binlerce üniversiteli genç, meslek seçimlerini dijital içerik üretiminden yana yaptı ve yaratıcı kültür endüstrileri için üretim yapmaya başladı. Oyun geliştirme kamplarıyla başlayan süreç, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın destekleriyle Bilişim Vadisi çatısı altında DIGIAGE markasının ortaya çıkmasını sağladı. Kamplar sayesinde yüzlerce genç, sektörde iş imkanı bulurken kurulan yeni oyun stüdyolarıyla ekosistem yeni aktörler kazandı. Bugüne kadar düzenlenen 5 kampa 10 binden fazla genç katıldı. Kamplar sayesinde 50’den fazla stüdyonun kurulması sağlandı.