Olduğu gibi değil, olduğumuz gibi görürüz
Uykusuz geçen 48 saatte yaratıcılığın sınırlarının zorlandığı Global Game Jam ATOM 2014, 24-26 Ocak tarihinde tüm dünya ile aynı anda ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirildi.
ODTÜ Teknokent ve ODTÜ Enformatik Enstitüsü iş birliğiyle bu yıl altıncısı düzenlenen ‘Global Game Jam ATOM 2014’ / Yenilikçi Oyun Geliştirme Dünya Maratonu’na 113 geliştirici katıldı.
‘Yabıştır Kamil’ en beğenilen oyun
Uluslararası komite tarafından açıklanan ‘We don’t see things as they are, we see them as we are’ / ‘Olduğu gibi değil, olduğumuz gibi görürüz’ temasına uygun yenilikçi oyunlar geliştirmek için başlayan 48 saatlik maraton; kalabalık, eğlenceli, katılımcı ve yoğun geliştirme sürecini tam 27 ekip ve 32 oyunla tamamlandı. Açıklanan tema ile ekiplerini kuran ve oyun geliştirmeye başlayan katılımcılar, 48 saat sonunda geliştirdikleri oyunları ziyaretçilere sundular. GGJ ATOM Jürisi tarafından, ‘High Five’ ekibinin geliştirdiği ‘Yabıştır Kamil’ isimli oyun, merkezin ‘En Beğenilen Oyunu’ seçildi. Kapanış töreniyle tamamlanan 48 saatlik maceraya, oyun geliştiriciler yenilikçi oyunlarıyla damgasını vurdu.
72 ülkede 488 merkezde 23 bin kişi
Global Game Jam bu yıl tüm dünyada rekorların yılı oldu. GGJ merkezleri bu yıl toplam 72 farklı ülkede 488 merkezde gerçekleştirildi. 48 saat boyunca oyun geliştiren 23 bin üzerinde katılımcı, dünya genelinde oyun geliştirme alanının ilerlemesine de büyük katkıda bulunmuş oldu. Yoğun katılımıyla bu yıl ilgi çeken Mısır, İsrail, Singapur, Tayland, Filipinler, Makedonya, Tunus ve Meksika gibi ülkelerin yanı sıra, Türkiye de toplam 6 merkez ve 388 geliştirici kaydıyla dünyada önemli bir geliştirme coğrafyası olduğunu bir kez daha kanıtladı.