Oyunda dünya pazarı 70 milyar dolar, Türkiye’nin payı 200 milyon dolar
Zirve, bu yıl 2. kez oyun konulu bir foruma ev sahipliği yaptı. BTnet.com.tr’nin ev sahipliğinde düzenlenen forum, 12 Eylül Çarşamba günü 150’ye yakın izleyici eşliğinde gerçekleştirildi. Etkinliğin açılış konuşmasını yapan BTnet.com.tr Yayın Yönetmeni Levent Daşkıran, “Oyun artık sadece bir eğlence aracı olmanın ötesinde kendi başına bir mecra haline geldi, Hollywood’u bile geride bırakan dev bir endüstriye dönüştü” dedi. Daşkıran’ın ardından konferansın ana konuşmasını yapmak üzere kürsüye gelen Türkiye Dijital Oyunlar Federasyonu (TÜDOF) Başkanı Mevlüt Dinç, “Dijital Oyunlar Nereye? Online Oyun Üretimi ve Tüketimi” başlıklı konuşmasıyla Türkiye’deki sayısal oyun dünyasına ışık tuttu. Sektörün dünya genelinde 70 milyar doların üzerinde bir büyüklüğe ulaştığını, ancak Türkiye’nin bu pazardan 200 milyon dolar civarında bir pay aldığını ifade etti. Oyun sektöründeki gelişimin nitelikli iş alanı yaratmak ve genç nüfusun potansiyelini değerlendirmek adına büyük fırsatlar ortaya koyduğunu söyleyen Dinç, “Hitap ettiği yaş itibariyle neredeyse 2-3 yaşa kadar inmiş, akıllı telefonlardan sosyal mecralara kadar hemen her platforma damgasını vurmuş bir kavrama daha yakın olmak ve eğitimden pazarlamaya tüm potansiyeli değerlendirmek zorundayız” diye konuştu. Etkinlik, bir de panele ev sahipliği yaptı. METUTECH-ATOM’un Yöneticisi Emek Kepenek, Tekjeton Genel Koordinatörü Burak Aydoğan, Hrika Çözümler Kurucu Ortağı Murat Aytun, Tick Tock Boom Digital PR & Marketing Ar-Ge Uzmanı Yüce Aksoy ve Güneli ve Koç Hukuk Bürosu’nun fikri haklar konusunda uzman ismi Avukat Serhat Koç’un yer aldığı panelde sayısal oyunların bir gelir modeli olarak nasıl konumlandırılacağı tartışıldı.