Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Etkinlikleri kapsamında Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) desteğiyle Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK) ev sahipliğinde Ankara’da 9-11 Ekim tarihleri arasında düzenlenen çalıştaylar ve sempozyumda konunun uzmanları, sınıflandırma, e-spor, oyun sektörü ve dijital oyunların üretim süreçleri gibi alanlarda bilgilerini paylaştı.
Çalıştayların sonuçlarının paylaşıldığı sempozyumun odak noktası, Türkiye’de etkili bir ‘yaş sınıflandırması’ olmamasıydı. TOGED'in davetiyle etkinliğe katılan PEGI Operasyonel Direktörü Dirk Bosmans, aralarında BTK, Gençlik ve Spor, Milli Eğitim ile Aile Bakanlıkları yetkililerinin yanı sıra pek çok akademisyenin ve oyun sektöründen ismin yer aldığı konuklara PEGI başta olmak üzere dünya çapındaki yaş sınıflandırma sistemlerini anlattı.
Sempozyumda öne çıkan diğer bir görüş de çocukların sağlıklı oyun alışkanlıkları edinebilmesi ve oyunlardan güvenli şekilde en çok faydayı sağlamalarında en büyük rolün ailelere düşmesi oldu. Dirk Bosmans, “PEGI sisteminin tek başına ailelerin bu konudaki rolünü üstlendiğini düşünmeyin. PEGI’nin amacı ailelere ve çocuklara doğru seçimleri yapabilmeleri için ihtiyaç duydukları bilgi, eğitim ve araçları sunmak” yorumunu yaptı.
Sempozyuma konuşmacı olarak katılan TOGED Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Veysi İşler, yeni çağın gençlerinin çok hızlı değişen bir dünyada büyüdüklerini ve dijital hayata uyum konusunda ebeveynlerini geride bıraktıklarını hatırlatırken, bu konuda onlara yardımcı olmanın ancak sevdikleri, ilgi duydukları alanlara aileler olarak pozitif yaklaşım ile mümkün olduğunu vurguladı.
Etkinlik kapsamında dijital oyunları ve oyun sektörünü çeşitli açılardan inceleyen birçok çalıştay düzenlendi. Bunlar arasında Türkiye Oyun Geliştiricileri Derneği (TOGED) tarafından düzenlenen Elektronik Spor (e-Spor), Dijital Oyunların Üretim Süreçleri ve Dijital Oyun Sektörü, Dijital Rekabet ve Topluluk Yönetimi başlıklı çalıştaylar, konu hakkında derinlemesine bilgi sunan tartışmalara sahne oldu. Çalıştayda konuşma yapan BTK Başkanı Dr. Ömer Fatih Sayan, dijital oyunların hayatımızda kapladığı yerden yola çıkarak oyunların önemini vurgulayıp, daha fazla sayıda ve daha iyi oyunlar geliştirmek için hep birlikte çalışmak gerektiğini vurguladı.